Comunicare in Arena

Comunicare in Arena (74)

Ne dorim sa fim sanatosi, iar atunci cand suntem bolnavi consideram ca avem dreptul la asistenta medicala. Pentru a ne apara insa acest drept la sanatate, trebuie sa ne informam despre sistemul medical, sa dezbatem public schimbarile propuse, sa luam atitudine. De aceea, asteptam opiniile si parerile dumneavoastra, pro sau contra, sa ne impartasiti experientele dumneavoastra despre sistemul medical. Pentru ca ne dorim ca Dacic Cool sa fie un loc de dezbatere si informare. Pentru cei constienti ca lucrurile se pot schimba doar daca se implica. Doar astfel vom putea spune cu adevarat ca ne pasa de ziua de maine.

Altfel, vom avea, pur si simplu, un zambet in coltul gurii, amintindu-ne ca binecunoscutul matematician Grigore Moisil, atunci cand in perioada comunista s-a pus problema realizarii de economii prin comasarea unor spitale, a replicat ca poate ar fi mai bine sa se comaseze si geometria si geografia si geologia sub conducerea lui Geo Bogza. Insa doar cu zambete si amintiri nu putem trai ziua de maine pe care ne-o dorim!... Trebuie sa ne implicam. Fiecare.




Luni, 14 Februarie 2011 23:00

Sanatate si echilibru

Scris de Cecilia Caragea

Sanatatea e mai buna decat toate… Stim asta, nu degeaba ne salutam urandu-ne “Sanatate!”… Dar sanatatea presupune, inainte de toate, masura si echilibru. Un lucru greu de dobandit, atat in istorie, cat si in viata.
Cand vorbim de sanatate ar trebui sa ne obisnuim ca e greu si periculos sa separam sanatatea trupului de cea a mintii, dar in egala masura si de cea sociala si ecologica. Daca la inceputurile istoriei omul s-a aflat intr-un echilibru firesc cu natura, in timp s-a erijat in stapan, iar astazi distrugerile pe care le-a provocat sunt deja iremediabile. Schimbarile ne afecteaza insa si pe noi… Poluarea si stresul sunt dusmani pe zi ce trece mai periculosi. Astazi, inclusiv la noi, multe specii de plante cultivate traditional pentru o alimentatie variata si sanatoasa sunt deja disparute sau pe cale sa dispara. Am pierdut nu numai savoarea, gustul atat de placut al roadelor lor, ci si o inegalabila sursa de sanatate. Am fost printre cei mai permisivi din Europa in acceptrarea nu numai a noilor soiuri, ci si a diferitelor substante chimice, potential nocive, folosite in agricultura. Si, de multe ori, ne-am facut din asta un titlu de glorie. A inflorit agricultura? Nu! Din granarul Europei am ajuns un importator major. Iar din punctul de vedere al sanatatii populatiei am ajuns sa ne plasam pe ultimele locuri.
Dupa mai bine de 20 de ani, ne gasim in plin haos al taxelor si al reglementarilor arbitrare, fara sa fi facut inca ordine in titlurile de proprietate. Terenul este intr-o proportie imensa o adevarata parloaga si, in continuare, lipseste orice politica de relansare a agriculturii. Repararea sanatatii tine de sistemul medical. Degradarea sanatatii tine insa de alimentatie, de poluare si de coeziunea sociala. Dar sanatatea unei persoane tine in primul rand de ea insasi. E absurd sa dai vina pe ceilalti. La fel ca intreaga ta viata, depinde in primul rand de tine!
Ne-am obisnuit, din pacate, in lunga perioada postbelica, pana in ’89, sa hotarasca altii pentru  noi, asteptand tacuti, precum oile, ce ne-a mai pregatit stapanirea. Si, din pacate, in anii tranzitiei nu am scapat inca de aceasta meteahna. Ni se pare ca noi nu avem niciodata nimic de spus. Hotaraste Europa, hotarasc politicienii...
Din antichitate, cetateanul, omul Cetatii, era implicat, ii pasa si se manifesta. Pasandu-I si manifestandu-se, el asigura coeziunea sociala si bunul mers al Cetatii. Acelasi lucru se intampla in obstea satului si  in orice democratie adevarata.
Speriati de comunism, speriati de tranzitie, astazi, parca suntem speriati de Europa. Neobisnuiti sa ne manifestam in propria tara, suntem si mai putin inclinati sa ne manifestam drept cetateni europeni. Unii nici nu se simt ca apartinand Europei, iar altii au o mentalitate de tolerati, simtindu-se un fel de paria ai Europei. Atunci nu e de mirare ca altii sa ne trateze asa.
Pana nu vom invata sa fim mandri ca suntem romani si mandri ca suntem cetateni europeni, nu vom invata nici sa ne aparam drepturile. Dar orice drept inseamna in primul rand si obligatii. Este o obligatie aceea de a te informa, de a intelege, de a gandi, de a discuta si de a lua atitudine. Daca nu faci aceste lucruri, nici nu ai de ce sa te plangi!




Vineri, 30 Iulie 2010 10:56

Poveste de dragoste

Scris de Cecilia Caragea

Orice inceput este... o poveste de dragoste. Dragostea e la temelia oricarei constructii. Fie ca e vorba de o casa, de o biserica, de un drum, de un pod sau de un... brand. Dragostea creaza lucruri care dureaza.
De-asta cred ca povestea brandului romanesc Fares, unul dintre clientii agentiei noastre de PR, ARENA Communications, imi e atat de aproape si cred ca are atata forta.

La inceputul secolului trecut, tanarul farmacist Andrei Farago, care tocmai isi terminase studiile la Viena, se casatoreste cu fiica celor ce aveau farmacia La Leul de Aur din Orastie. Restul povestii il stiti. (Sau il puteti afla din emisiunea Rebecca de la Antena 2.) Dar de acolo a inceput totul...
Pasionat de remediile naturiste, Andrei Farago isi pune problema cum sa treaca la o organizare industriala a cultivarii si procesarii plantelor medicinale si astfel s-a infiintat prima cooperativa romaneasca de cultivare si procesare a plantelor medicinale, care si astazi, dupa 80 de ani, ne rasfata cu ceaiuri delicate, aromate, vindecatoare...

Dim lights




Joi, 15 Iulie 2010 11:21

Brandul de tara

Scris de Cecilia Caragea

E deja o buna bucata de timp de cand discutam in mod intens despre brandul de tara. Intr-un fel ar parea justificat, pentru ca astazi ceea ce nu este un brand practic nu exista. Dar brandul nu se creaza substituind realitatii o imagine oarecare, oricat de creativa si de memorabila ar fi aceasta. Imaginea unui brand trebuie sa corespunda realitatii si valorilor reale ale acelui brand. Imaginile mincinoase de brand aduc, in timp, prejudicii mult mai mari decat pretinsele avantaje.

Nu poti sa mediatizezi Romania drept tara in care sunt calarite zebrele. A existat, e drept, si un curent al imaginii negative... Clipuri publicitare pentru paste de dinti in care vedeai cum ii cad omului dintii din gura. Pe aceasta directie sigur ca poti sa creezi drept imagine emblematica pentru Romania cea a unei tari in care vei fi agresat de vampiri ce coboara asupra ta in zbor planat, incecand sa exploatezi imensa publicitate facuta in jurul cartilor si filmelor cu Dracula, vampirul din Carpati. La fel de bine am fi putut porni de la eticheta castigata la inceputul anilor ‘90 de "mancatori de lebede". Dar o astfel de campanie publicitara, caci mi-e si greu sa vorbesc in aceste situatii despre un brand, ne-ar aduce oare vreun beneficiu?




Pagina 15 din 15
Te afli aici: Comunicare in Arena